Przedsiębiorstwa dążą do poprawy efektywności podejmowanych działań i osiągnięcia określonych celów strategicznych. Strategia przekłada się na działanie operacyjne, a ich efektywność musi być mierzona. Śledzenie kluczowych KPI pozwala nie tylko monitorować wydajność procesów, ale także podejmować działania naprawcze. Wprowadzenie systemu KPI pozwala na poprawę i ulepszenie w procesie zarządzania organizacją, co ma bezpośredni wpływ zarówno na ogólne koszty działalności, jak i zadowolenie klientów. W tradycyjnym modelu najważniejsze są zazwyczaj wyniki finansowe. W nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstwach, zwraca się także uwagę na inne obszary działalności organizacji i działania, które przekładają się na bardziej efektywną pracę, zwiększenie zadowolenia pracowników, satysfakcję klientów, a ostatecznie – również wyniki finansowe.
„Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać”. – Peter Drucker
1. Cele, strategia a KPI
2. Jak stworzyć efektywny system KPI/KRI
3. Weryfikacja realizacji celów i osiągniętych wyników
4. KPI a sytuacje kryzysowe
Name | Position | |
---|---|---|
Kluczowe wskaźniki efektywności przedsiębiorstwa – KPI – jako metoda zapobieganie sytuacjom kryzysowym w przedsiębiorstwach | 11.06.2024 - 14.06.2024 | Wisła |