Kluczowe wskaźniki efektywności przedsiębiorstwa – KPI – jako metoda zapobieganie sytuacjom kryzysowym w przedsiębiorstwach

O szkoleniu

Czego uczestnik nauczy się na szkoleniu

Uczestnik

  • zapoznana się z problematyką zarządzania strategicznego i zarządzania przez cele
  • pozna zasady zbudowania jasnego oraz jednoznacznego sposobu komunikacji celów oraz stopnia ich realizacji
  • pozna przykładowe KPI zarówno w obszarze finansowym, jak i pozafinansowym

Wiedza

Uczestnik

  • zdobędzie praktyczne umiejętności planowania (wyznaczania celów) z wykorzystaniem KPI
  • nabędzie umiejętności koncentracji na najważniejszych aspektach biznesu
  • zaznajomi się z narzędziem do monitorowania stanu firmy
  • będzie umiał usprawnić działania zespołu po wprowadzeniu systemu KPI

Adresaci

  • kadra zarządzająca
  • właściciele firm
  • wszyscy, którzy podejmują decyzje lub mają na nie wpływ
  • osoby mające wpływ na strategię firmy

Program szkolenia

Przedsiębiorstwa dążą do poprawy efektywności podejmowanych działań i osiągnięcia określonych celów strategicznych. Strategia przekłada się na działanie operacyjne, a ich efektywność musi być mierzona. Śledzenie kluczowych KPI pozwala nie tylko monitorować wydajność procesów, ale także podejmować działania naprawcze. Wprowadzenie systemu KPI pozwala na poprawę i ulepszenie w procesie zarządzania organizacją, co ma bezpośredni wpływ zarówno na ogólne koszty działalności, jak i zadowolenie klientów. W tradycyjnym modelu najważniejsze są zazwyczaj wyniki finansowe. W nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstwach, zwraca się także uwagę na inne obszary działalności organizacji i działania, które przekładają się na bardziej efektywną pracę, zwiększenie zadowolenia pracowników, satysfakcję klientów, a ostatecznie – również wyniki finansowe.

„Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać”. – Peter Drucker


1. Cele, strategia a KPI

  • Cele przedsiębiorstwa a strategia
    • elementy strategii przedsiębiorstwa a ich powiązanie z celami strategicznymi
    • cele strategiczne a zarządzanie strategiczne
    • cele strategiczne a cele typu BHAG, OKR, KPI
  • Korzyści zarządzania przez cele (ZPC/MBO)
    • na czym polega zarządzanie przez cele (ZPC)?
    • zarządzanie przez cele w teorii i praktyce
    • wady i zalety zarządzania przez cele
    • zasady wdrożenia ZPC – jak wdrożyć zarządzanie przez cele?
  • Po co wprowadzać system KPI.
    • dlaczego KPI są istotne
    • czy przy pomocy KPI można mierzyć efektywność pracowników lub poszczególnych działów
      KPI a KRI – wskaźnik efektywności (Key Performance Indicator) a wskaźnik rezultatu (Key Result Indicator)
    • przykład zastosowania wskaźników KPI i KRI

2. Jak stworzyć efektywny system KPI/KRI

  • piramida strategiczna i jej zastosowanie
  • kaskadowanie celów – umiejętność przekształcenia strategii na cele, kierunki, zadania, działania, czynności
  • zasady stworzenia spójnego systemu powiązania celów z miernikami
  • piramida wskaźnikowa a motywacja zespołu

3. Weryfikacja realizacji celów i osiągniętych wyników

  • jak sprawdzić czy się „udało” – ewaluacja osiągniętych rezultatów
  • cykl Deminga i jego praktyczne zastosowanie
  • monitoring i ewaluacja potencjalnych działań usprawniających

4. KPI a sytuacje kryzysowe

  • kryzys a sytuacja kryzysowa w organizacji
  • wybrane metody wykrywania i przezwyciężania zjawisk kryzysowych w przedsiębiorstwie
  • KPI a przezwyciężanie sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie
O nas
KRS: 0000364556
REGON: 241710203
NIP: 6342760734
Numer rachunku
ING BANK ŚLĄSKI
17 1050 1399 1000 0023 5086 5685
Kontakt

Instytut Szkoleniowy
A&D Sp. z o.o.
ul. Nowolipki 28A/16
01-019 Warszawa

Pozostałe
szkolenia
Cofnij