Rachunkowość budżetowa w praktyce

PROGRAM SZKOLENIA

1. Zakres polityki rachunkowości jednostek budżetowych

2. Zasady opracowania i dokonywania zmian w polityce rachunkowości jednostki

3. Najczęściej stosowane uproszczenia w rachunkowości jednostek budżetowych na tle zasady istotności

4. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych w systemach informatycznych

5. Rozrachunki w księgach rachunkowych

Ewidencja rozrachunków z tytułu wynagrodzeń osobowych i bezosobowych

  • weryfikacja list płac i dokumentów źródłowych

  • polecenie księgowania

Rozrachunki z ZUS z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych

  • deklaracja DRA i raporty imienne

  • raport RMUA

6. Omówienie aktualnych problemów w rachunkowości jednostek budżetowych, w tym tych dotyczących zasad ujmowania (planowania i ewidencji) dochodów i wydatków przez jednostki budżetowe

7. Szczegółowa charakterystyka wybranych kont, uwzględniając zapotrzebowanie na informacje, które są ujmowane m. in.  w sprawozdaniach budżetowych:
– zasady funkcjonowania kont zespołu 1, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki kasowej, split payment, kart płatności
– zasady funkcjonowania kont zespołu 2
– zasady funkcjonowania kont kosztów i przychodów
– zasady funkcjonowania kont pozabilansowych, w tym zaangażowania wydatków

8. Zasady funkcjonowania kont jednostki budżetowej w szczególności:

  • ujmowanie realizowanych dochodów w jednostkach budżetowych

  • ujęcia realizacji dochodów i wydatków w zakresie zadań zleconych, a dane przedstawiane w sprawozdaniach m. in. Rb-27ZZ, Rb-ZN, Rb-N i Rb-27S

  • ujęcie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z dotacji celowej (z danego roku oraz z lat poprzednich)

  • ewidencja należności realizowanych na rzecz innych jednostek (zadania zlecone realizowane głównie przez OPS i UG)

  • ewidencja przychodów

  • ewidencja kosztów na kontach zespołu „4”

  • należności długoterminowe

  • sposób ujęcia odsetek od należności naliczanych na koniec kwartału

  • ujmowanie rozliczeń na kontach rozrachunkowych dotyczących gromadzenia dochodów jak i realizacji wydatków (etapy rozliczeń)

  • ujmowanie zaangażowania wydatków

TERMINY SZKOLENIA

Name Position
O nas
KRS: 0000364556
REGON: 241710203
NIP: 6342760734
Numer rachunku
ING BANK ŚLĄSKI
17 1050 1399 1000 0023 5086 5685
Kontakt

Instytut Szkoleniowy
A&D Sp. z o.o.
ul. Nowolipki 28A/16
01-019 Warszawa

Pozostałe
szkolenia
Cofnij