2. Zasady opracowania i dokonywania zmian w polityce rachunkowości jednostki
3. Najczęściej stosowane uproszczenia w rachunkowości jednostek budżetowych na tle zasady istotności
4. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych w systemach informatycznych
5. Rozrachunki w księgach rachunkowych
– Ewidencja rozrachunków z tytułu wynagrodzeń osobowych i bezosobowych
weryfikacja list płac i dokumentów źródłowych
polecenie księgowania
– Rozrachunki z ZUS z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
deklaracja DRA i raporty imienne
raport RMUA
6. Omówienie aktualnych problemów w rachunkowości jednostek budżetowych, w tym tych dotyczących zasad ujmowania (planowania i ewidencji) dochodów i wydatków przez jednostki budżetowe
7. Szczegółowa charakterystyka wybranych kont, uwzględniając zapotrzebowanie na informacje, które są ujmowane m. in. w sprawozdaniach budżetowych:
– zasady funkcjonowania kont zespołu 1, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki kasowej, split payment, kart płatności
– zasady funkcjonowania kont zespołu 2
– zasady funkcjonowania kont kosztów i przychodów
– zasady funkcjonowania kont pozabilansowych, w tym zaangażowania wydatków
8. Zasady funkcjonowania kont jednostki budżetowej w szczególności:
ujmowanie realizowanych dochodów w jednostkach budżetowych
ujęcia realizacji dochodów i wydatków w zakresie zadań zleconych, a dane przedstawiane w sprawozdaniach m. in. Rb-27ZZ, Rb-ZN, Rb-N i Rb-27S
ujęcie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z dotacji celowej (z danego roku oraz z lat poprzednich)
ewidencja należności realizowanych na rzecz innych jednostek (zadania zlecone realizowane głównie przez OPS i UG)
ewidencja przychodów
ewidencja kosztów na kontach zespołu „4”
należności długoterminowe
sposób ujęcia odsetek od należności naliczanych na koniec kwartału
ujmowanie rozliczeń na kontach rozrachunkowych dotyczących gromadzenia dochodów jak i realizacji wydatków (etapy rozliczeń)
ujmowanie zaangażowania wydatków
Name | Position |
---|