I. Zagadnienia wstępne, analiza obowiązujących aktów prawnych w zakresie udzielania zamówień publicznych współfinansowanych ze środków UE
II. Kategoria 1: Ogłoszenie o zamówieniu i specyfikacje warunków zamówienia
Omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości, wysokość korekty, analiza wyjaśnień beneficjenta w zakresie (analiza poszczególnych nieprawidłowości w oparciu o przykłady, case study)
- nieopublikowania ogłoszenia o zamówieniu
- nieuzasadnionego bezpośredniego udzielenia zamówienia (tj. niezgodna z prawem procedura negocjacyjna bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu)
- sztucznego podziału zamówienia. Brak uzasadnienia podziału.
- nieprzestrzegania terminów składania ofert lub terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
- nieopublikowania informacji o przedłużeniu terminów składania ofert, nieprzedłużenia terminów (kiedy przedłużenie terminu jest konieczne)
- niezapewnienia lub ograniczenia potencjalnym oferentom/kandydatom wystarczającego czasu na uzyskanie dokumentacji zamówienia
- nieuzasadnionego zastosowania procedury konkurencyjnej z negocjacjami lub dialogu konkurencyjnego (przesłanki wyboru)
- nieprzestrzegania procedur właściwych w zakresie zamówień elektronicznych i z agregowanych
- nieopublikowania w ogłoszeniu o zamówieniu kryteriów kwalifikacji lub kryteriów udzielenia zamówienia (i ich wagi), lub warunków realizacji zamówień, lub specyfikacji
- niewystarczająco szczegółowy opis kryteriów udzielenia zamówienia i ich wagi
- nieprzekazanie dodatkowych informacji
- zastosowanie dyskryminacyjnych kryteriów wykluczenia, kwalifikacji, udzielenia zamówienia, warunków realizacji zamówień, specyfikacji technicznej
- zastosowanie wymogów które nie są dyskryminacyjne, ale w inny sposób ograniczają dostęp dla wykonawców
- niewystarczający, nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia
- nieuzasadnione ograniczenie podwykonawstwa
Warsztaty – najczęściej pojawiające się błędy, nieprawidłowości w procedurach
III. Kategoria 2: Kwalifikacja oferentów i ocena ofert
Omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości, wysokość korekty, analiza wyjaśnień beneficjenta w zakresie (analiza poszczególnych nieprawidłowości w oparciu o przykłady, case study)
- wprowadzenia zmian w dokumentach zamówienia, w szczególności w kryteriach kwalifikacji, specyfikacji technicznej po otwarciu ofert
- zastosowanie nieprawidłowo kryteriów kwalifikacji, specyfikacji technicznej
- ocena ofert na podstawie kryteriów udzielenia zamówienia różniących się od kryteriów określonych w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia
- ocena na podstawie dodatkowych kryteriów udzielenia zamówienia, których nie opublikowano w dokumentach zamówienia
- niedozwolone negocjacje w toku postępowania o udzielenie zamówienia, w tym modyfikacja oferty zwycięskiej podczas oceny
- wcześniejsze zaangażowanie – niedozwolone, nieprawidłowe związki wykonawców z instytucją zamawiającą
- procedura konkurencyjna z negocjacjami z istotną modyfikacją warunków określonych w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia
- konflikt interesów wpływający na wyniki postępowania o udzielenie zamówienia
- zmowa przetargowa / porozumienie ograniczające konkurencję
- nieprawidłowa ocena oferty, nieuzasadnione wykluczenia czy odrzucenie ofert
- nieuzasadnione odrzucenie rażąco niskich ofert
- niewystarczająca ścieżka audytu na potrzeby udzielenia zamówienia (dokumentowanie postępowania)
Warsztaty – najczęściej pojawiające się błędy, nieprawidłowości w procedurach
III. Kategoria 3: Realizacja zamówienia
Omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości, wysokość korekty, analiza wyjaśnień beneficjenta w zakresie (analiza poszczególnych nieprawidłowości w oparciu o przykłady, case study)
- niedozwolonych zmian – zmiany istotne, zmiany dopuszczalne nie wymagające przeprowadzenia nowego postępowania
- niedozwolone i dopuszczalne klauzule waloryzacyjne
- modyfikacji elementów zamówienia określonych w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach
- zamówienia niezgodne z przepisami zamówień powtórzeniowych
Warsztaty – najczęściej pojawiające się błędy, nieprawidłowości w procedurach
IV. Konsultacje, dyskusja