Na szkoleniu będziemy pracować m.in. nad powiązaniem celów firmy – z indywidualnymi celami uczestników. Dzięki połączeniu dwóch metod rozwojowych – szkolenia i coachingu zespołowego, zadbamy o maksymalną efektywność i realną zmianę w zespole.
W coachingu zespołowym pracujemy bowiem na zasobach uczestników – odwołując się w ten sposób do istniejących już doświadczeń, wiedzy i umiejętności pracowników, co znacząco pogłębia ich zaangażowanie oraz chęć do zmiany.
Ogólne założenia
Żyjemy w czasach kiedy klient ma dostęp przez Internet i telefon do wszelkich informacji o produktach, cenach itd. – ma wybór, możliwości, może przebierać w ofertach i dostawcach. Dlatego kluczowym, a może i najważniejszym aspektem w efektywnym pozyskiwaniu zleceń, zwiększaniu wolumenu sprzedaży oraz w pozyskiwaniu lojalności klientów, są nakierowane umiejętności komunikacyjne handlowców oraz wysoki poziom inteligencji emocjonalnej.
Proponuję szkolenie o charakterze warsztatowym, w którym uczestnicy poznają i przećwiczą metody, narzędzia rozwoju osobistego w tych dwóch zakresach, w kontekście zwiększania ich efektywności sprzedaży i nawiązywania długotrwałych relacji z klientami.
Uczestnicy szkolenia przećwiczą kluczowe umiejętności zgodnie z najnowszymi standardami profesjonalnej obsługi klienta. Pogłębią sztukę budowania przyjaznych relacji z klientem oraz tajniki skutecznych rozmów telefonicznych. Poznają najważniejsze psychologiczne czynniki, wpływające na wysoką skuteczność w komunikacji interpersonalnej i sprzedaży, dowiedzą się jak można skutecznie pozyskiwać nowych, oraz jak wzmacniać lojalność obecnych klientów (up selling / cross selling).
Dodatkowo poznają skuteczne narzędzia do efektywnego zarządzania swoimi emocjami, w tym także do pogłębienia umiejętności bycia asertywnym.
Hasło przewodnie szkolenia: “To nie ‘techniki sprzedaży’ sprzedają, to ludzie kupują”
Bez względu na to, co sprzedajemy, po drugiej stronie decyzje podejmuje człowiek. Dlatego ważne jest aby poznać te mechanizmy w psychologii zakupowej, które decydują o tym, dlaczego postanawiamy coś kupić, w coś zainwestować bądź też nie. Ponieważ to nigdy nie jest kwestia przypadku. Za każdą decyzją kryje się szereg procesów myślowych i emocjonalnych, które dobry sprzedawca / handlowiec zna i wie jak z tej wiedzy praktycznie korzystać.
Szkolenie jest skonstruowane w taki sposób, by poruszone zostały zagadnienia związane z postawą, wiedzą i umiejętnościami uczestników. W każdym z tych elementów możliwa będzie autorefleksja i wypracowanie narzędzi do indywidualnej pracy nad obszarami wymagającymi wzmocnienia.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu, to m.in. nabycie wiedzy i umiejętności w obszarach:
PROGRAM SZKOLENIA
Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają internetową ankietę, w której będą mogli określić swoje główne potrzeby oraz myśli związane z celami procesu rozwojowego. Wyniki ankiety pozwolą dokładnie przygotować i poprowadzić cały proces (program, narzędzia) w sposób najbardziej adekwatny do rzeczywistej sytuacji uczestników.
METODYKA
Szkolenie ma charakter warsztatowy, dlatego uczestnicy doświadczą siły zaproponowanych rozwiązań w praktycznych ćwiczeniach indywidualnych i zespołowych. Dodatkowo odwołamy się do doświadczeń i aktualnej sytuacji uczestników, będziemy koncentrować się na podnoszeniu efektywności w każdym z wymienionych w powyższym opisie obszarów.
Dodatkowo uczestnicy wspólnie z trenerem wypracują zbiór własnych dobrych praktyk (schematy i standardy działania), pomocnych w różnego typu sytuacjach. Powstanie z tego swego rodzaju “mini-poradnik” / “ściąga” dla przypomnienia na później a jednocześnie może to być pomocny materiał dla nowych pracowników. To bardzo pomaga i wzmacnia pewność siebie.
Profesjonalna sprzedaż, doskonała obsługa klientów oraz wysokie zmotywowanie handlowców stanowią wizytówkę firmy. Inwestycja w podnoszenie kompetencji pracowników w tych obszarach równa się z inwestycją w Public Relations. To przecież zadowolony klient jest odpowiedzialny za pozytywny wizerunek firmy, a każdy klient z osobna stanowi jej żywą reklamę.
Jeśli nasz pracownik pozna złotą zasadę skuteczności w handlu, pozna standardy sprzedaży i obsługi klienta oraz swoje słabe i mocne strony, to wyeliminujemy z jego działań przypadek i wątpliwości.
Szkolenie zaprojektowane jest w taki sposób, aby poprzez wspólną pracę i równoczesną integrację uczestników wyposażyć ich we wszystko, co jest niezbędne do skutecznej pracy i realizowania oczekiwanych przez firmę celów biznesowych.
Wartością dodaną szkolenia będzie wypracowanie przez każdego z uczestników, swojego indywidualnego planu rozwoju (IPR) w tym obszarze, który będzie kontynuowany po szkoleniu.
Name | Position |
---|