Akcja Bilans – przygotowanie do zamknięcie roku w jednostkach budżetowych

O szkoleniu

Szkolenie ma w sposób praktyczny przybliżyć Państwu  zasady dotyczące zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2024 rok w przedstawionych powyżej  jednostkach sektora finansów publicznych.

Zamknięcie roku wymaga zgromadzenia wszystkich dokumentów księgowych dotyczących tego roku, kompletnego ujęcia w księgach dowodów księgowych stwierdzających dokonanie operacji lub zaistnienie zdarzeń gospodarczych, dokonania stosownych odpisów aktualizujących oraz  przeprowadzenia inwentaryzacji w jednostce.

Obszerny materiał (wraz ze schematami księgowań oraz wypełnionymi drukami  sprawozdań), zostanie dla Państwa przygotowany z tej tematyki w taki sposób, iż   zawiera również wyjaśnienia wszystkich pozycji, każdego elementu sprawozdania finansowego wraz z przykładami: Bilansu  jednostki budżetowej, Rachunku wyników, Zmian w funduszu jednostki, Informacji dodatkowej (zarządzenie, załączniki-tabele) – przykłady.

Wskazanie tych zagadnień  wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne a w przyszłości mogą być przedmiotem kontroli  różnych organów.

Program szkolenia

  1. Zamknięcie roku – harmonogram niezbędnych czynności
  1. Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych i finansowych, w tym:
  • osiągniętych przychodów i kosztów
  • rozliczeń międzyokresowych przychodów i kosztów
  1. Należności i zobowiązania, odsetki i ich aktualizacja
  • aktualizacja należności budżetowych – zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i ich ewidencja
  • naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji (obowiązek ustawowy) i ich odpisy aktualizacyjne
  1. Środki trwałe, pozostałe środki trwałe, wnip, środki trwałe w budowie (inwestycje)po zmianach – problemy z ewidencją – wybrane zagadnienia
  • problemy z ewidencją (czy komputer nabyty za 7 000 zł – księgować jako materiał – czy jako środek trwały? jakie paragrafy?)
  • różnice pomiędzy płaszczyzną paragrafową a płaszczyzną sprawozdawczości finansowej
  • tworzenie obiektów – obiekty pojedyncze i obiekty zbiorcze
  • klasyfikacja i ewidencja środków trwałych i pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, materiałów
  1. Inwentaryzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji – rodzaje , terminy, metody, organizacja i dokumentacja (w załączeniu wzory) – z uwzględnieniem KŚT 2016, KSR nr 2 i KSR nr 11
  • cele i przedmiot inwentaryzacji
  • terminy i częstotliwość  inwentaryzacji
  • metody inwentaryzacji (spis z natury, potwierdzenie sald, weryfikacja….)
  • przygotowanie obszarów inwentaryzacji
  • podział  obowiązków oraz kompetencje w zakresie inwentaryzacji (kierownika jednostki, głównego księgowego, członków komisji inwentaryzacyjnej, członków zespołów spisowych….)
  • etapy prac inwentaryzacyjnych
  • dokumentacja   inwentaryzacyjna (instrukcja inwentaryzacyjna, zarządzenie kierownika jednostki, arkusze spisu z natury, skontrum  zbiorów bibliotecznych, oświadczenia o odpowiedzialności materialnej, sprawozdanie z przebiegu spisu z natury, protokoły, zestawienia ….)
  • różnice inwentaryzacyjne
  1. WZORY
  • Bilans – zasady sporządzania Bilansu jednostki budżetowej – wypełniony wzór – przykład
  • Rachunek zysków i strat (wariant porównawczy) – przychody i koszty, wycena, sposób prezentacji- przykład
  • Zestawienie zmian w funduszu własnym jednostki przykład
  • Informacja dodatkowa – przykład (zarządzenie oraz załączniki jak sporządzić – wzory w excelu)

Name Position
O nas
KRS: 0000364556
REGON: 241710203
NIP: 6342760734
Numer rachunku
ING BANK ŚLĄSKI
17 1050 1399 1000 0023 5086 5685
Kontakt

Instytut Szkoleniowy
A&D Sp. z o.o.
ul. Nowolipki 28A/16
01-019 Warszawa

Pozostałe
szkolenia
Cofnij