Komunikacja interpersonalna. Zwiększenie świadomości wpływu postaw asertywnych na kształtowanie nowoczesnej kultury organizacyjnej w instytucji i lepszej kondycji psychicznej pracowników

O szkoleniu

Cele szkolenia

  • zwiększenie praktycznych umiejętności stosowania technik skutecznej komunikacji interpersonalnej w organizacji
  • nabycie podstawowej wiedzy na temat kształtowania postaw asertywnych
  • poznanie w sposób praktyczny technik asertywnych tj. zdarta płyta, technika jujitsu, odpowiedź na atak werbalny, asertywna informacja zwrotna, asertywna pochwała itp.

Efekty

  • otrzymuje niezbędną wiedze konieczną do sprawnej komunikacji interpersonalnej
  • poznaje techniki komunikacji, potrafi je zastosować w praktyce
  • nabiera postawy sprzyjające aktywnej komunikacji i omijaniu barier komunikacyjnych
  • uczestnik potrafi rozpoznać trzy podstawowy postawy życiowe
  • uczestnik potrafi zaklasyfikować swoje zachowanie do określonej postawy
  • uczestnik potrafi zastosować w praktyce określone techniki asertywne w zależności od sytuacji

Program szkolenia

1. Przywitanie, zapoznanie, wprowadzenie do tematu szkolenia

2. Definicja i model komunikacji

  • Klarowność
  • Stosowność
  • Skuteczność

3. Komunikacja wg modelu DISC

4. Komunikacja wg modelu Hartmana

5. Zewnętrzne bariery komunikacji interpersonalnej

6. Wewnętrzne bariery komunikacji interpersonalnej

7. Bariery utrudniające słuchanie

8. Techniki aktywnego słuchania

  • Odzwierciedlanie
  • Parafraza
  • Klaryfikacja
  • Dowartościowywanie
  • Klarowanie
  • Wyjaśnianie

7. Informacja zwrotna tzw. Feedback

8. Współpraca w zespole

  • Sprawiedliwie nie zawsze oznacza równo – podział odpowiedzialności w zespole
  • Budowanie poczucia „grania do jednej bramki”
  • Studnia motywacji – co motywuje członków mojego zespołu?
  • Praca nad wspólnym celem – czyli dlaczego warto grać do jednej bramki
  • Komunikacja motywacyjna osobowości – asertywność, empatia, takt
  • Asertywność fizyczna – pewność, kontrola, czujność

8. Pytania w komunikacji

9. Rozmowa oceniająca

10. Rozmowa ostrzegawcza

11. Mowa ciała – skrócona


1. Postawa asertywna jako wypadkowa postawy agresywnej i uległej

2. Budowanie poczucia własnej wartości

3. Prawa Fensterheima

4. Monolog wewnętrzny

5. Zdania proasertywne

6. Bariery w asertywnym stylu życia

7. Narzędzia

  • Komunikat JA
  • Asertywna odmowa
  • Asertywna krytyka
  • Asertywna pochwała
  • Asertywna prośba
  • Metody reakcji na atak werbalny
  • Asertywna informacja zwrotna – FUKO
  • Zamiana oceny w opinię
  • Technika „Negatywne potwierdzenie”
  • Technika „Zasłona z mgły”
O nas
KRS: 0000364556
REGON: 241710203
NIP: 6342760734
Numer rachunku
ING BANK ŚLĄSKI
17 1050 1399 1000 0023 5086 5685
Kontakt

Instytut Szkoleniowy
A&D Sp. z o.o.
ul. Nowolipki 28A/16
01-019 Warszawa

Pozostałe
szkolenia
Cofnij