Trening komunikacji i asertywności – praca z trudnym klientem w DPS

O szkoleniu

Cele szkolenia

  • Uczestnicy potrafią zdefiniować, czym jest asertywność i jakie są zasady skutecznej komunikacji
  • Uczestnicy wiedzą jak zachować się w sytuacjach konfliktowych
  • Uczestnicy potrafią zrozumieć przyczyny trudnych zachowań klientów
  • Uczestnicy posiadają kompetencje komunikacyjne umożliwiające rozwiązywanie trudnych sytuacji interpersonalnych

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do szkolenia, zebranie potrzeb uczestników, ustalenie zasad szkolenia. Definicje komunikacji i asertywności (ćwiczenie grupowe)

2. Techniki aktywnego słuchania

3. Konformizm – dlaczego ulegamy innym?

4. Techniki asertywnej komunikacji – ćwiczenia praktyczne dostosowane do kontekstu domu pomocy społecznej

5. Dyskusja podsumowująca pierwszy dzień szkolenia

6. Jak zrozumieć zachowania mieszkańców domu pomocy społecznej? Schematy, przekonania i mechanizmy obronne mieszkańca DPS

7. Jak rozmawiać z mieszkańcem DPS, aby znalazł motywację do rozwoju i zmiany? Postawy i potencjalne możliwości ich zmiany

8. Sposoby i strategie rozwiązywania konfliktów

9. Dyskusja podsumowująca szkolenie

O nas
KRS: 0000364556
REGON: 241710203
NIP: 6342760734
Numer rachunku
ING BANK ŚLĄSKI
17 1050 1399 1000 0023 5086 5685
Kontakt

Instytut Szkoleniowy
A&D Sp. z o.o.
ul. Nowolipki 28A/16
01-019 Warszawa

Pozostałe
szkolenia
Cofnij